Събудих се. Навън едва се разсъмва. Утро -
сиво и зимно, като плъх. За мен събуждането има значение, колкото за комшията прогнозата
за времето – шапка ми на дремето. Да не продавам моркови и зеленчук, че да ми
пука за прогнозата че и за събуждането!
Щом съм се събудил, да ставам, рекох си- поне ще се изпикая.
Станах, но то и ставането ми едно – никакво.
Липсва ми мотивация, социална адаптивност ми липсва, но на тези години и
мотивацията е като прогнозата за времето - свършва и започва с едното ходене до
тоалетната. Клозета е на двора, за това имам интереси в метеорологията и
отчасти в хидрологията, не като Петър комшията, който освен от зелки се
интересува и от шах.
Протегнах крака да се обуя. Студено e в тая къща. Хлебарките напълзели из
чехлите ми, имам чехли, се разтичаха хаотично
във всички посоки подобно на: 1.- футболисти в отбор на „А-група“ в средата на
90-те, някой от тях по него време не улучваха дори топката от дузпа. 2.- студентска
демонстрация, която размахва картонена пушка и стреля със сапунени мехури по
чугунени глави, разгонена от жандармерията. 3- палестинска интифада налазена от
веригите на братските израелски танкове. Което и да харесате от трите сравнения,
трябва да знаете, че е свързано с изучаване поведенческата психология на
хлебарките живеещи в екстремните условия на перманент преход на ръба на
оцеляването в моята къща преди да мутират в тритони с хитинова обвивка.
Тритоните, както предполагам на базата на дългите си наблюдения-сутрин, ще са адаптиращи
се към живот в клоаките на международната канализация нов и непознат животински
вид т.е. тритонус Шиит тюбс от клас амфибии. Естествено ще имат хриле и ще
дишат, колкото и да е неочаквано – амоняк.
След тази сравнителна интерлюдия с чехли, всички хлебарки се навряха в миши дупки. Някой дори се покатериха и мълниеносно
се шмугнаха в сифона на чугунената мивка. Тези от мишите дупки от време на време
надничаха и нагло размахвака мустак, а други пък плакати с надпис: „#Долу под-чехларски, Долу“ - под чехъл съм бил понеже. Имаше и други плакати, с нарисуван юмрук. Заплашват ме!
Много са умни тези хлебарки, не като
мен-смотан акордеонист.
Но Край-реших аз и скръцнах със зъби-купона
свърши, шефа дойде. Нахлузих чехлите, казах ли че имам чехли и тропнах с крак. Хлебарките
окончателно и примирено свряха глави в дупките на мишките и на чорапите.
Настъпи тишина-за кратко.
Леглото ми е русенско, с шпертплатови табли и разтегната пружина.
Скърца. Подът на кухнята, спя в кухнята, е дъсчен - дюшаме от чам. Отдолу гредоред. Като стъпя и той скърца, но различно, не като леглото,
което мърка нежно като филоложка озовала се погрешка в миньорска кръчма в
Перник след което изпада в почтен ужас от невежеството си по българска
граматика.
Не, подът е жена домакиня с претенции : „вземаш
хилтито, циркуляра и почваш римонта“: От
кога искам един ламинат да ми туриш! И от евтиния да е, няма значение! А ти, все
намираш оправдания: Няма пари! Няма работа! Акордеонът издъхна!* - Как да няма
бе! Гледай комшиите /Петър с корнишоните и шаха/, к`во направиха - дъбово
дюшеме сложиха, изциклено, изпънато, айродинамично, екологично, фъншуистично, лакирано
като яхтата на олигарх благодетел и архонт на населението - с первази и лайсни
от британска стомана.
А каква кухня - плот
от цял ствол на орех дялан с тесла. Гранитен под. Гра-ни-тен: заскърца
проклетото нещо – Ало, будала, чуваш ли ме? А, хладилникът - митцубиши, японски.
Пералнята....Какво съм седнала да ти обяснявам: Тъпак! А за банята въобще няма
да си отварям устата т.е. дъската. Испански гранитогрес в пет цвята....- скръцна за
последно и млъкна. Излязох в коридора, за това млъкна.
Хм,
тъпак съм бил. Ще ти дам аз един тъпак-
мисля си, ако взема резачката само на дъски и трески ще ми станеш, ще те разбича
на... клечки за зъби!
Всъщност резачката я продадох – „Щил-ка“ беше,
прахосмукачка нямам и тя замина, затова подът го мета с метла направена от
метли.
Като смета мръсотията по ъглите, онтологично
му запушам устата - временно спира да се жалва и да ми образува нерви талпата
чвореста. И друго не понасям, че говори
на диалект като бившата ми жена – на шопски.
........
*Акордеонът
издъхна – персонажът в тази липса на драма е безработен акордионист. След като отказа да ходи по сватби, стана
уличен музикант с доста променлив и най- вече много близък до нулата доход,
особено през зимата т.е. Акордеонът издъхна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар